Fastpartner har tecknat ett 5-årigt hyreskontrakt med Sveriges hetaste lunchkedja, Heat Restauranger, avseende cirka 600 kvadratmeter i fastigheten Rånäs 1 – en del av Lunda Företagspark i Stockholm. Genom denna uthyrning har området nu ett förstklassigt serviceutbud med restaurang, ett nytt toppmodernt gym, sociala ytor, cykelgarage och café. I samma fastighet finns dessutom cirka 2 000 kvm coworking-ytor via konceptet Fastoffice och fler ytor är på gång. Sammanfattningsvis skapas ett attraktivt erbjudande som kommer efterfrågas av många olika verksamheter framöver.

– Genom etableringen av en ny restaurang i Lunda Företagspark faller ytterligare en viktig pusselbit på plats avseende områdets utveckling och fler spännande initiativ är på gång. I Heat Restauranger får vi en seriös och stabil hyresgäst som tillför en viktig funktion för företagen i Lunda. Vi ser fram emot ett kreativt och nära samarbete med Heat, säger Jesper Hofmann, Områdeschef på Fastpartner.

– Jag grundade Heat Restauranger 2008 i Uppsala och Heat har idag 8 restauranger belägna hela vägen från Stockholm till Gävle. I höst öppnar vi tre restauranger till varav en är Heat Lunda i Spånga. Vi ser en fortsatt stor efterfrågan på vällagad husmanskost serverad i bufféform i en trevlig och inbjudande miljö. Det känns väldigt roligt att få arbeta tillsammans med Fastpartner på ytterligare en ny ort säger Daniel Wärnmark, grundare Heat Restauranger.

Lunda Företagspark är belägen i västra delarna av Stockholm och erbjuder en attraktiv och grön miljö med olika typer av kommersiella ytor med goda kommunikationer.

Stockholm den 21 juni 2021

Håkan Bolinder, Regionchef Fastpartner AB
E-post:[email protected]

Jesper Hofmann, Områdeschef Fastpartner AB
Tel: 08 – 562 517 29
E-post:[email protected]

Informationen lämnades för offentliggörande den 21 juni 2021 kl 14:30.