Fastpartner har tecknat hyresavtal på Johanneslundsvägen 12 med MAXFPS AB, Delibruket Flatbread, JAMEC Artists AB samt flertalet kontor i Fastoffice Upplands Väsby avseende totalt cirka 3 300 kvadratmeter.

Hyresavtalet med MAXFPS AB har en hyrestid på 6 år och avser cirka 2 300 kvm kontor, butik och lager. MAXFPS AB driver e-handeln MaxGaming med fokus på gaming och e-sport och är idag en av de största marknadsaktörerna inom området. Hyresavtalet med restaurangkedjan Delibruket Flatbread AB avser cirka 700 kvm. Alla hyresgäster flyttar in under första halvåret 2021.

Fastigheten J12, med fastighetsbeteckningen Hammarby Smedby 1:458, var tidigare Siemens huvudkontor och ligger i ett utmärkt läge utmed E4:an som kopplar samman Arlanda med Stockholm city. Fastigheten erbjuder idag en hög servicenivå med bland annat Fastpartners egna kontorshotellskoncept Fastoffice, restaurang, gym, en förstklassig konferensanläggning med stora gemensamhetsytor, samt en bemannad reception.

– Det är mycket glädjande att vi nu kan hälsa flertalet nya hyresgäster välkomna till vår fastighet i Upplands Väsby. Det stora intresset för moderna kontor med hög standard och brett serviceutbud i området ser vi som ett kvitto på att vi arbetar i rätt riktning. Vår ambition är att skapa en attraktiv och hållbar plats som inspirerar och uppmuntrar till en aktiv livsstil, säger Filip Dolata, Områdeschef på Fastpartner.

Stockholm den 9 december 2020

Filip Dolata, Områdeschef Fastpartner AB
Tel: 08 – 562 517 21

Fredrik Backlund, Uthyrare Fastpartner AB

Informationen lämnades för offentliggörande den 9 december 2020 kl 10:00.