Fastpartner välkomnar Gavlefastigheter och Semcab till nya lokaler i Hemsta Works. Hemsta Works är beläget i södra delen av Gävle i området Hemsta och utvecklas nu till ett modernt kontors- och verksamhetsområde som erbjuder en blandning av olika typer och storlek av kommersiella ytor samt kontorshotell. Sedan tidigare finns en aktivitetsarena och ett gym etablerat och tillsammans med den nya restaurangen Heat skapas ett attraktivt helhetserbjudande för befintliga och potentiella hyresgäster.

Gavlefastigheter kommer från och med 1 maj 2021 att hyra 770 kvm kontors- och förrådsytor. Gavlefastigheter är ett kommunalt fastighetsbolag som hanterar alla kommunala förvaltningars förhyrningar. I lokalen kommer Välfärd Gävle att ha sin administrativa bas. Etableringen i Hemsta Works möjliggör en samlokalisering av deras enheter vilket också kommer att bidra till en effektivisering av deras verksamhet. Lokalen har ett gynnsamt och tillgängligt läge på bottenplan med goda parkeringsmöjligheter för deras arbetsfordon.

Semcab kommer från och med 1 juni 2021 att hyra 956 kvm produktionslokaler. Semcab är ett företag som tillverkar och monterar komponenter till elcentraler och apparatskåp. Företaget är dessutom Gävleborgs gasellvinnare – snabbast växande företag enligt Dagens Industris gasellkriterier 2020. De har haft en omsättningsökning de senaste tre åren på 339% och har idag 17 anställda.

­– Verkligen jättekul att två så attraktiva och stabila hyresgäster har valt att etablera sig hos oss på Fastpartner. Vi har just nu ett pågående utvecklingsarbete med uppgradering av Hemsta Företagspark till Hemsta Works med planerad invigning våren 2021. Dessa två hyresgäster är ett välkommet tillskott till området och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete säger Terese Bergqvist, Uthyrare på Fastpartner.

Oavsett storlek på lokal jobbar vi alltid med att anpassa lokalerna efter hyresgästernas önskemål och behov för att ge kunden det de efterfrågar. Gavlefastigheter och Semcab har båda tack vare det fått kontor och produktionsytor i ett sammanhang som stödjer deras affär fullt ut, kommenterar Fredrik Thorgren, Regionchef på Fastpartner.

Stockholm den 4februari2021

Fredrik Thorgren, Regionchef Fastpartner AB

Terese Bergqvist, Uthyrare Fastpartner AB

Informationen lämnades för offentliggörande den 4 februari 2021 kl 14:00.