Fastpartner har tecknat ett 10-årigt hyresavtal avseende 2 773 kvadratmeter i Arlandastad med Aftén Bil AB. Lokalen inrymmer butiksytor för försäljning samt verkstadsdelar för service.

Etableringen av den nya bilhallen är ett viktigt steg i Aftén Bils strategi att expandera sin verksamhet i Storstockholm och blir ett försäljningsställe för bland annat Volkswagen. Arlandastad ligger strategiskt beläget mellan Stockholm och Uppsala samt väldigt nära det trafikintensiva Arlanda flygplats.

– Vi fortsätter vår satsning och Arlandstad ligger strategiskt bra till och det är en modern bilhall, säger Johan Aftén påAftén Bil.

– Det är glädjande attAftén Bilhar valt att satsa hos oss i Arlandastad,säger Fredrik Backlund, uthyrare på Fastpartner.

Arlandastad är navet för produkt- och tjänsteföretag i Sigtuna. Området ligger i anslutning till E4:an, och till Uppsala respektive Stockholm är restiden med bil cirka 20 minuter. Tåg och pendeltåg stannar vid närbelägna Märsta järnvägsstation. Knutpunkterna i regionen runt Arlandastad är Märsta Centrum som har ett rikt utbud av mat, kultur och shopping, Rosersberg som är en hubb för logistik, samt Arlanda flygplats som varje år passeras av cirka 30 miljoner resenärer.

Stockholm den18 augusti2023

Fredrik Backlund, Uthyrare Fastpartner AB

Patrik Arnqvist, Regionchef Fastpartner AB

Informationen lämnades för offentliggörande den 18 augusti 2023 kl 10:00.