Fastpartner har i sitt nyförvärvade fastighetsbestånd på Luntmakargatan 22-34 i Stockholm City träffat ett treårigt hyresavtal omfattande 1 633 kvadratmeter med tillträde 2012-10-01. Hyresgäst är Stardoll AB som är världens största mode- och spelcommunity på nätet för kreativa tjejer som älskar mode, shopping, inredning och att skaffa nya kompisar. Bolaget har haft en explosionsartad utveckling och siten har 20 miljoner besökare per månad representerande i alla världsdelar utom Antarktis.

”Jag tror att Stardoll är ett IT-bolag som skapat en produkt där efterfrågan blev långt större än vad någon kunde ha hoppats på. Självklart är det roligt att våra lokaler har kunnat attrahera ett sådant framtidsinriktat företag som Stardoll” säger Fastpartners VD Sven-Olof Johansson. Dessutom är det också bra att kunna konstatera att våra fastigheter på Luntmakargatan är attraktiva tillägger Sven-Olof Johansson.

Mattias Miksche VD för Stardoll säger ”Fastpartner har kunnat leverera de lokaler som är optimala för Stardolls behov samtidigt som det centrala läget mitt i City är en stor fördel för både kunder och anställda”.

Stockholm den 10 april 2012

Svante Hedström, Fastighetschef Fastpartner AB

Informationen är sådan som Fastpartner AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 april 2012 kl 11:00.