Fastpartner har tecknat ett tioårigt hyresavtal med Ahlsell avseende en lokal om 4 485 kvadratmeter i fastigheten Robertsfors 3, Lunda Företagsområde, Spånga.

Ahlsell Spånga växer med en nyrenoverad butik som kommer att vara mer än dubbelt så stor som den nuvarande. Den nya butiken öppnar i mars nästa år och kommer att erbjuda ett brett och utökat sortiment. Ahlsell Work Wear får en egen avdelning, likasåBahab plåt och ventilation som flyttar in under våren. I de totalt 4 485 kvadratmetrarna moderna butiks- och lagerytorna kommer det att erbjudas effektiv transitutlämning, café och flexarbetsplatser. Butiken kommer att vara en av Ahlsells större anläggningar.

– Vi fortsätter vår satsning på butiksnätverk för professionella yrkeskunder och ser butiken i Spånga som en viktig knutpunkt. Vi vill även fortsättningsvis göra det enklare att vara proffs och därför uppdaterar vi butiken och utökar sortimentet, säger Mats Nordqvist, regionchef på Ahlsell.

Butiken har ett strategiskt läge, 15 minuter från city via E4/E18, intill kommande förbifart Stockholm. Besöksadress blir Finspångsgatan 52 och ersätter tidigare Ahlsell-butiker i närområdet.

– Det är glädjande att Ahlsell har valt att utöka sin verksamhet hos Fastpartner. Ahlsell är en stark aktör som bidrar med kundflöden och besökare till området. Ombyggnationen görs med ett klimatsmart återbruk, där vi tar vara på lokalens unika drag och moderniserar genom att lyfta delar av fasaden till modern tappning. Fastigheten moderniseras och dess nya karaktär bidrar till den pågående utvecklingen av Lunda Företagsområde, säger Alexander Wickström, förvaltare på Fastpartner.

Lunda Företagsområde är belägen i västra delarna av Stockholm. Här arbetar ca 6 000 personer i 400 företag, både små och stora tjänste- och industriföretag. Dessa företag är en blandning av lokala aktörer och spelare på den globala arenan. Lunda Företagsområde erbjuder en attraktiv och grön miljö med olika typer av kommersiella ytor med goda kommunikationer. När förbifart Stockholm står klar kommer hela Stockholm vara inom 15 minuters avstånd från Lunda Företagsområde.

Stockholm den 16 augusti2023

Alexander Wickström, Förvaltare Fastpartner AB
Telefon: 08-562 517 46

Håkan Bolinder, Regionchef Fastpartner AB

Informationen lämnades för offentliggörande den 16 augusti 2023 kl. 11.00.