Receptionist/Kontorsansvarig

Är du en serviceinriktad person som vill arbeta i en roll med stort eget ansvar? Vi söker dig som tar egna initiativ, har känsla för hög kvalitet på service och trivs i en roll som underlättar för din omgivning.

Arbetsuppgifter

Som Receptionist/Kontorsansvarig på huvudkontoret har du en central och viktig roll med syftet att få det dagliga arbetet på kontoret att fungera väl. I rollen ansvarar du för kontorsservice, tar emot besökare, har ansvar för växeln och ser till att kontorets ytor är representativa. Dina dagliga arbetsuppgifter innefattar även posthantering, leverantörsfakturahantering, inköp av kontorsmaterial, konferensservice samt kontakt med städbolag. Det här är en rörlig roll där det kan tillkomma ad hoc-uppgifter beroende på vad som kommer upp under dagen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • Avslutad gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning
  • Tidigare erfarenhet av en serviceorienterad roll såsom konferensvärdinna, hotellreception eller annan roll med erfarenhet av att möta kunder
  • God systemvana
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som får energi av att ge god service och att arbeta med varierade arbetsuppgifter på ett engagerat sätt. Som person är du nyfiken, social, strukturerad, plikttrogen samt mån om att hålla en hög servicenivå då du kommer att vara en stöttepelare gentemot dina kollegor. Du är ansvarstagande och mån om att leverera ett bra resultat. Din vardag kommer att variera och innehålla olika arbetsuppgifter vilket gör att du har ett prestigelöst förhållningssätt till olika förekommande arbetsuppgifter på ett kontor.

I den här rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.