Svante Hedström blir ny fastighetschef i Fastpartnerkoncernen.

Svante Hedström arbetar nu som regionchef inom Division Projektutveckling Peab Sverige AB och börjar sin anställning under hösten. Förutom att ansvara för fastighetslinjen kommer Svante också ingå i koncernledningen.

– Det känns spännande och stimulerande att komma till Fastpartner som är inne i en fas med mycket utveckling. Bolaget är stabilt och har en trygg grund att stå på när den fortsatta utvecklingen av bolaget och fastighetsinnehavet står för dörren, säger Svante Hedström

– Svante har en lång erfarenhet av fastigheter och fastighetsutveckling samt av planfrågor, byggande och förvaltning. Det ger sammantaget goda förutsättningar att leda Fastpartners utveckling av byggrätter samt fullfölja Fastpartners affärsidéer, säger Sven-Olof Johansson, VD och koncernchef.

Svante Hedström, 46 år, kommer närmast från tjänsten som regionchef inom Division Projektutveckling Peab Sverige AB och jobbar här främst med utveckling av större och komplicerade projekt. Innan det var Svante Chef för Fastighetsutveckling på Hufvudstaden. Han är i grunden Civilingenjör, Väg- och Vatten från KTH.

Sven-Olof Johansson, VD, Fastpartner AB.

Svante Hedström, blivande fastighetschef
Tel: 0733-372011