Fastpartner har tecknat ett hyresavtal om cirka 4 500 kvm med Fortifikationsverket i fastigheten Ekplantan 2, Sollentuna, för Arméns musikkår. Fastigheten är unik med sin moderna arkitektur och ett genomgående atrium med över 10 meters fri höjd. Fastigheten ligger nära E4:an, Norrortsleden och E18 och har gångavstånd till de vackra parkmiljöerna kring Edsbergs slott.

– Vi är mycket stolta över förtroendet från Fortifikationsverket och Försvarsmakten. De akustiska kraven på lokalerna är högt ställda och vi tycker det är väldigt stimulerande att få arbeta fram denna produkt, säger Christopher Johansson, vVD för Fastpartner.

– Genom denna etablering kommer Arméns musikkår att få lokaler som är anpassade för sin verksamhet. Vi är mycket nöjda och ser fram emot ett gott samarbete, säger Per Widén, Fastighetsjurist vid Fortifikationsverket.

– Arméns musikkår ser fram emot att flytta in i välplanerade och ändamålsenliga lokaler, säger Rabi Komo, Projektledare, infrastruktur vid Försvarsmakten.

Stockholm den 30 maj 2018

Christopher Johansson, vVD Fastpartner AB
Tel: 08 – 562 517 07

Svante Hedström, Fastighetschef Fastpartner AB

Informationen lämnades för offentliggörande klockan 11:00 den 30 maj 2018.